20121101

Född vinnare!

En uppdaterad version av detta inlägg finns numer som en mindre än 4 min lång annikaslolTBT video.

Vadå, vem är född vinnare?
Tja, du. Och jag. Och alla andra.

Detta nämnde en av deltagarna på min föreläsning på Medborgarskolan. Det han menade och hade hört från en som hade överlevt Backabranden, är att vi alla är vinnare, bara genom att finnas. Det var många miljoner spermier som ville komma först till det där speciella ägget - men det var den spermie som blev du som vann - du är född vinnare!

Det passade bra in på det vi pratade om i föreläsningen Vi är alla fantastiska - även när livet golvar oss. Nedan bild tycker jag också passar in alldeles utmärkt:




På Relationscafét där vi pratade om Skuld och försoning under vinjetten Förlåt då för fan! kom det också fram många intressanta tankar. En av deltagarna delade med sig av det här vackra ordspråket:
Förlåtelse är att låsa upp dörrarna för att släppa någon fri - och inse att fången var du
Max Lucado 

Det är det här som är så roligt med att få komma till olika grupper och föreläsa/ samtala. Jag får så mycket intressanta tankar tillbaka.

Tack!

No comments:

Post a Comment