20111231

Inga nyårslöften

Att lova något tycker jag låter som att man behöver försäkra någon om att man ska göra något.
"Jag lovar att jag ska". Som om "jag ska" inte räcker. Därför har jag aldrig ägnat mig åt nyårslöften. Vill jag göra något behöver jag inte försäkra mig själv om att jag ska göra det. Jag gör det bara.

Däremot tycker jag att ett nytt år är ett utmärkt tillfälle att se tillbaka på året som var och sätta mål för nästa år. Ni som har läst Jenny, Jenny känner igen det från kapitlet som beskriver nyårsafton 2007. Jenny har lånat en del saker från mig, dock inte så många som en del av mina läsare tycks tro ;-)

När det gäller författandet har jag två mål 2012:

1) Få Ursus publicerad
Ni som följer "Nästa skrivprojekt" vet att jag har skickat manuset till mitt förlag. De läser det nu, men jag vet ännu inte om de vill och kan ge ut den under 2012. Om inte har jag mer jobb framför mig eftersom jag då behöver hitta ett annat förlag alternativt ge ut den själv.
Jag har just läst boken 4 timmars arbetsvecka. En nu bästsäljande bok som refuserades av 26 av 27 förlag. Ett tydligt exempel på: "It is always too early to give up!"

2) Se till att jag och förlaget går med vinst på Jenny, Jenny
För att det ska lyckas behöver fler människor få reda på att berättelsen finns vilket jag kommer att jobba med samtidigt som jag vet att många av er redan hjälper mig med detta.

Hur har ert 2011 varit? Vad har ni uppnått? Vad har ni lärt er? Vad kan ni vara tacksamma för?
Vad har ni för mål för 2012?

Låt oss göra 2012 till ett fantastiskt år för oss själva och för andra!

Gott nytt år!




No comments:

Post a Comment