20220218

Tid för reflektion - Saknad

Finns det någon som var viktig i ditt liv en gång, som du inte längre träffar?

Välkommen till Tid för reflektion om Saknad

Ge dig själv 5 minuter idag eller senare i den här veckan, till att reflektera och känna tacksamhet för någon som en gång var viktig i ditt liv men inte längre finns i det. 

När vi reflekterar stannar vi tiden en stund och när vi känner tacksamhet öppnar vi upp för mer glädje i våra liv. Som Melody Beattie så fint uttrycker det: 

Gratitude makes sense of our past
brings peace for today
and creates a vision for tomorrow

Med hjälp av högläsning och egna tankar guidar jag dig i din reflektion som du kan skriva ner medan du lyssnar på musik framförd av Hans och Johan Englund.


Denna video är från min bokrelease av boken Tack Mamma.* 

Jag hoppas att den rör ditt hjärta och öppnar ditt sinne. 

Skriv gärna dina reflektioner som kommentarer till det här inlägget. 


*Kapitel från boken Tack mamma finns upplagda här på bloggen. Vill du läsa dem så är det bara att gå till sökfältet och skriva "Tack mamma" så dyker inläggen upp. 

6 comments:

  1. Tack Eva, för alla samtal och lekar när vi var små.
    (Detta var den kommentar jag själv lade till under bokreleasen.)

    ReplyDelete
  2. Tack Arne för alla trevliga upplevelser i våra ungdomsår /Gunnel (under bokreleasen)

    ReplyDelete
  3. Tack Camille för att du alltid fanns vid min sida./Angela (under bokreleasen)

    ReplyDelete
  4. Tack Tina för vår vänskap under hela gymnasietiden./Anna (under bokreleasen)

    ReplyDelete
  5. Min underbara vän Korsjan, du betydde mycket för mig och mina barn som älskade spela schack med dig. /Michiel (under bokreleasen)

    ReplyDelete
  6. Mamma , jag vill ringa dig o berätta ... berätta om vår gård vi köpt, du skulle älska utsikten o fåglarna , gilla att prata med fåren i hagen . Jag vill berätta om allt / Tittit (under bokreleasen)

    ReplyDelete