20120322

Vill din man laga mat?

Jag har just kommit hem från Sol och Sand där jag pratade om att göra det vi vill och inte bara det vi hinner.





Som alltid när jag ger föreläsningar får jag själv nya insikter tack vare deltagarnas åsikter och tankar. En av deltagarna berättade om när hon hade väldigt mycket att göra på jobbet. Hon lade mindre tid hemma och märkte att hennes man tyckte om att laga mat. Han ville laga mat. Det hade hon aldrig vetat.

Ibland fastnar vi i mönster för att vi tror att saker och ting ska vara på ett visst sätt. Det kan låsa både oss själva och vår omgivning. Kanske gör du något som du inte egentligen brinner för samtidigt som någon i din närhet gärna skulle vilja göra det istället men inte får en chans att göra det?

Stort tack till alla som kom och pratade om detta intressanta ämne med mig, grattis till Clara som vann den Jenny, Jenny som vi lottade ut och extra tack till Lullan på Sol och Sand för att du tog hand om mig och åhörarna så väl!

No comments:

Post a Comment