20120927

Hur får du inspiration just de timmarna?

Den frågan fick jag på Bokmässan för två år sedan. Jag pratade under en vinjett som löd ungefär:
Civilingenjör, projektledare, 3-barnsmamma och författare - om att hitta tid i vardagen. 
Jag hade just förklarat hur jag hittar tid i min vardag för att skriva. Det är ingen rocket science, det är mycket enkelt. Varannan kväll lägger min man barnen och de kvällarna passar jag på att skriva 1-2 timmar. Klart. Så hinner jag skriva.

Men frågan, hur jag kunde få inspiration just de två timmarna, visade att jag bara hade svarat på:
Hur hinner du skriva ned berättelserna som du har i ditt huvud?
men helt hoppat över frågan:
Hur kommer berättelserna in i ditt huvud?
Så på årets Bokmässa i Göteborg åtgärdar jag detta genom att prata om hela processen, från idé till bok inklusive hur jag och andra kan få inspiration till berättelser.



Kom gärna och lyssna och bidra med dina egna tankar om hur du inspireras!

Kl 16 på fredag och kl 14 på lördag i Oppenheims monter C03:42



No comments:

Post a Comment