20120426

Livet ordnar allvaret

Jag har just kommit hem från en trevlig kväll på Öas Café där jag, publiken och trubaduren Johan Larsson pratade respektive sjöng på temat: Skuld, hämnd och förlåtelse. Vi fick frågan om det gick att få med Johans fina tolkningar av låtarna när man köper boken. Hmmm, kanske en affärsidé där... ;-)
Tills vidare får ni nöja er med andras tolkningar av låtarna, ni hittar länkar till spellistor i inlägget: Musik som inspirationskälla.



Tidigare i veckan pratade jag med en grupp människor på Medborgarskolan i Göteborg om ämnet Vi är alla fantastiska - även när livet golvar oss. Vi pratade bland annat om vad som gör att vi orkar fortsätta kämpa även när allt går emot oss och en kommentar var: "Man behöver inte ta allt så förbannat allvarligt."

Livet är allvarligt, vilket vi pratade mycket om ikväll. Kanske är det just därför vi inte ska ta det så allvarligt. Livet ordnar allvaret, vi får själva se till att ordna det roliga!


2 comments:

  1. Tack för besöket, tyvärr hann jag inte lyssna så mycket så att jag fick nån sammanhållning men mina kompisar sa: jättebra, kan vi inte ha sånt här oftare :)

    ReplyDelete
  2. Roligt att de tyckte det! Jag och Johan tyckte också om kvällen så det blev lyckat för alla!

    ReplyDelete