20210702

Tack mamma, för påminnelsen

 Varsågod, här är ännu ett kapitel från boken Tack mamma.  Jag hoppas det rör ditt hjärta.

(For the English version, scroll down and then click on previous post).



Du visste hur mycket jag tyckte om citat och ordspråk mamma. Vi tycker båda om fina saker. Så det var inte konstigt att du gav mig boken Förgät mig ej. Det var en bok jag kunde skriva in mina vänners födelsedagar i, och den var fylld med dikter och vackra bilder. En av dikterna fastnade i mitt huvud:

“Om blomsterskimret över kullarnas körsbärsträd varade längre än några dagar,

så skulle vi inte älska det så innerligt. “

Yamabe no Akahito

Det är samma med livet. Om livet i den här formen varade för evigt skulle vi inte älska det så mycket. Vi skulle ta det för givet. Din död har påmint alla oss som älskar dig. Vi har blivit påminda om att inte ta livet för givet, utan istället leva det fullt. Inte trots att vi en dag dör utan tack vare att vi alla en dag dör.

Tack för påminnelsen mamma.

***

Dela gärna inlägget om du tror det kan hjälpa någon! Du får också gärna lämna en kommentar nedan med dina tankar. 

Detta var ett kapitel ur boken Tack mamma. En bok för dig som saknar.  Första kapitlet hittar du här.

Om du vill få ett meddelande på mail när ett nytt kapitel är upplagt kan du klicka här.

Om du vill ge boken till någon du tror kan hitta tröst i den, eller till dig själv, kan du köpa ett personligt signerat exemplar här.

Om du hellre vill ha en e-bok hittar du den i den vanliga bokhandeln.


No comments:

Post a Comment